mvb2020-02-01-1013-scaled-1

Een sterke en effectieve elevator pitch

Regelmatig heb je de kans om je product of dienst te “pitchen”, maar hoe doe je dat?

Een goede pitch bevat de volgende elementen;

  •     Wie ben
  •     Wat doe je
  •     Welk probleem los je op
  •     Wat betekent dit voor je klant (voordelen benoemen)
  •     Wat wil je (bijvoorbeeld een afspraak maken)

Wat maakt een elevator pitch doeltreffend;

  •     Helder & kort
  •     Duidelijk en krachtig
  •     Positief geformuleerd
  •     Roept verlangen op

Schrijf je pitch eens uit en oefen je pitch regelmatig! Overigens is het handig om verschillende varianten van je pitch te hebben passend bij de doelgroep, gelegenheid, de tijd die je hebt en de propositie die je wilt toelichten. Let ook op het uitstralen van een zelfverzekerde houding bij een fysieke pitch en bij een telefonische pitch op het effectief variëren met intonatie en stemgebruik.

Soms kan een creatieve of persoonlijke benadering het verschil maken! In andere gevallen is het juist handiger om het puur formeel en zakelijk te houden.

Tijdens onze netwerkbijeenkomsten en de training Succesvol Verkoper In Een Dag is er aandacht voor de elevator pitch.

 

Deel dit bericht

Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on print